flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ОПИТУВАННЯ УЧАСНИКІВ СУДОВИХ ПРОВАДЖЕНЬ ЗА ДОПОМОГОЮ КАРТОК ГРОМАДЯНСЬКОГО ЗВІТУВАННЯ (КГЗ)

Період виконання дослідження:

Вказується фактичний термін виконання дослідження з 22.12.2018 року по 17.01.2018 року.

 

Звітний період:

Оскільки, оцінка за модулем «Задоволеність роботою суду його клієнтами» фактично базується на опитуваннях, звітним періодом є рік виконання дослідження – 2018 рік.

 

Виконавці дослідження:

Якщо виконавцем дослідження є громадська організація чи інша третя сторона, вказуються основні дані про цю організацію. Якщо опитування громадян проводить сам суд, то вказуються ПІБ та посада кожного з виконавців дослідження.

 

Організація дослідження та формування вибірки:

В даному розділі варто коротко зазначити яким чином формувалася вибірка респондентів (наприклад, кожен третій відвідувач суду протягом певного проміжку часу). Варто надати в табличному вигляді загальну характеристику респондентів, а саме:

Кількість респондентів

12

Розподіл за віковими характеристиками

20-35=15% 36-50=35% 50-80=50%

Розподіл за статтю

Чол.=50% Жін.=50 %

Географічний розподіл

Мешканці  Новоукраїнки= 81 %

 Мешканці  Новоукраїнського  р-ну =33%

 Мешканці з  Кіровоградської області -12%

 

Розподіл за матеріальними статками

Отримувачі субсидій – 20 %

Середні статки (до 10 тис.) -73 %

 Заможні особи (від 10 тис.) – 7 %В

Рівень освіти

Неповня середня – 1 %

Середня спеціальна – 2 %

 Вища бакалавр – 97 %

 

Розподіл за роллю в судовому процесі (позивач, свідок, потерпілий і т.д.)

Позивачі – 5 осіб

Відповідачі – 5особи

 Боржники (за суднаказом) – 2

 

Розподіл за судовим процесом

Цивільне –100%

Розподіл за стадією розгляду справи

Підготовчий розгляд – 0 %

 Попередній розгляд – 2 %

Розгляд по суті – 8 %

Оскарження рішення – 0 %

Скасування судового наказу – 90 %

Отримання рішень в архіві – 8 ос.

Всі ця інформація надається суду виконавцями опитування.

 

Таблиці результатів

Таблиця 4.1. Загальна оцінка якості роботи суду за 5-бальною шкалою.

Суд має на свій розсуд запитати у виконавців опитування розбивку респондентів  за певними характеристиками, наприклад за видами судового процесу, в якому респонденти беруть участь, за віком, за рівнем освіти або за роллю в судовому процесі.

Респондент за характеристикою

Кількість респондентів

1 (дуже погано)

2

3

4

5

Не відповіли

Середня інтегральна оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Позивач

5

 

 

 

 

5

0

 

2

 

 Відповідач та боржники

5

 

 

 

 

5

0

 

3

за судовим наказом  

2

 

 

 

2

 

0

 

4

Всього:

12

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 4.2. Доступність суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Чи легко респондентам було знайти будівлю суду?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

2

Чи зручно респондентам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне запитання)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

3

Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

4

Чи зазнавали респонденти певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони?

Відсоток «Так», «Ні»

100%

5

Чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

6

Чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

7

Чи дозволяв графік роботи канцелярії суду вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

8

Чи могли б респонденти дозволити витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта) у разі необхідності?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

3,8

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,7

 

Таблиця 4.3. Зручність та комфортність перебування в суді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

2

Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

3

Чистота та прибраність приміщень

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

4

Достатність освітлення

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

 

Таблиця 4.4. Повнота та ясність інформації. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Зручність розташування інформаційних стендів та дошок об’яв

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

2

Задоволеність наявністю інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

3

Задоволеність наявністю інформації щодо правил допуску в суд та перебування в ньому

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

4

Задоволеність наявністю інформації щодо справ, що призначені до розгляду

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4

5

Задоволеність наявністю інформації щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4

6

Задоволеність наявністю інформації щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

7

Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернеет ?

відсоток

5

8

Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію?

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4,8

 

Таблиця 4.5. Сприйняття роботи працівників апарату суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

2

Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

3

Виявлення працівниками апарату суду однакового ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

4

Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

45

 

Таблиця 4.6. Дотримання термінів судового розгляду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

2

Врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

3

Вчасне отримання повістки та повідомлення про розгляд справи

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4

4

Обґрунтованість затримки/ перенесення слухань у розгляді справи

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

4

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

4,5

 

Таблиця 4.7. Сприйняття роботи судді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

2

Коректність, доброзичливість, ввічливість

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

3

Належна підготовка до справи та знання справи

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

4

Надання можливостей сторонам обгрунтовувати свою позицію

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

5

Дотримання процедури розгляду

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС

 

5

 

Таблиця 4.8. Судове рішення. Відносні, кількісні та інтегральні показники за картками громадянського звітування тих респондентів, чиї справи вже завершено.

Показник

Одиниця виміру

Значення

1

Кількість респондентів, чиї справи вже завершено

Число

12

2

Рішення на користь респондента

Відсотки «Так» / «Ні»

12

3

Наміри респондента оскаржувати рішення

Відсотки «Так» / «Ні»

0

4

Отримання респондентами тексту рішення по справі

Відсотки «Так» / «Ні»

12

5

Вчасне отримання респондентами тексту рішення по справі

Відсотки «Так» / «Ні»

12

6

Легкість та доступність для розуміння мови викладення рішення

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

7

Сприйняття респондентами обґрунтованості рішення (чи було рішення добре обґрунтоване?)

Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так)

5

8

Середня кількість судових засідань, що відбулися по справах тих респондентів, чиї справи вже завершено

Число

1

9

Середня кількість судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду

Число

0

10

Середня кількість візитів до суду, що не були пов’язані з судовими засіданнями

Число

2

 

Таблиця 4.9. Порівняння інтегральних показників карток громадянського звітування в часі.

Ця таблиця рекомендована, якщо в суді неодноразово проводилися опитування громадян

Вимір якості

Попередні дані

Поточні дані

Зміни

Доступність суду

0

 

 

Зручність та комфортність перебування у суді

0

 

 

Повнота та ясність інформації

0

 

 

Дотримання термінів судового розгляду

0

 

 

Якість роботи працівників апарату суду

0

 

 

Якість роботи судді

0

 

 

ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС ЗА ВСІМА ВИМІРАМИ ЯКОСТІ

0

 

 

СЕРЕДНЯ ОЦІНКА ЗА 5-БАЛЬНОЮ СИСТЕМОЮ

0

 

 

 

Рекомендації учасників судових проваджень та зміни за останній час

1) Виміри якості, які слід покращувати в першу чергу.

Вимір якості

Ранг

Доступність суду

2

Зручність та комфортність перебування у суді

4

Повнота та ясність інформації

6

Дотримання термінів судового розгляду

4

Якість роботи працівників апарату суду

6

Якість роботи судді

5

 

2) Рекомендації учасників судових проваджень

 

3) На думку учасників судових проваджень, чи забезпечують наявні матеріально-технічні ресурси потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків?

Так

Відсоток

80

Ні

Відсоток

20

Не відповіли на запитання

Відсоток

0

 

4) Враження респондентів від візиту до суду у порівнянні з очікуваннями

Кращі, ніж очікував

Відсоток

80

Гірші, ніж очікував

Відсоток

0

Відповідають очікуванням

Відсоток

20

Не відповіли на запитання

Відсоток

0

 

5) Для респондентів, що були в цьому суді раніше (минулого року, або ще раніше), чи змінилася, на їх погляд якість роботи суду загалом?

Покращилась значно

Відсоток

98

Покращилась несуттєво

Відсоток

0

Залишилась без змін

Відсоток

1

Дещо погіршилася

Відсоток

0

Значно погіршилася

Відсоток

0

Важко сказати

Відсоток

1

Не відповіли на запитання

Відсоток

0

 

5) Для респондентів, що були в цьому суді раніше, чи відчули вони певні зміни в організації роботи суду після запровадження автоматизованої системи діловодства?

Так, відчув позитивні зміни

Відсоток

99

Так, відчув негативні зміни

Відсоток

0

Ні, не відчув ніяких змін

Відсоток

1

Не відповіли на запитання

Відсоток

0

 

 

 

 

 

 

Висновки:

          Проведене оцінювання свідчить, що робота суду учасниками судових проваджень оцінена добре, про що свідчить середня оцінка 4,50. Переважна кількість опитаних позитивно оцінили роботу як суддів, так і працівників апарату суду. Більшість респондентів відмітила, що судові рішення є обґрунтованими та доступними для розуміння, тексти судових рішень ними отримано вчасно.

 

Рекомендації:

З метою зменшення негативних характеристик роботи суду учасники судових проваджень рекомендували збільшити склад суддів,встановити електронне табло,  забезпечити доступ осіб з обмеженими фізичними можливостями до залів судового засідання тощо.

            Проте, з  аналізу анкет вбачається, що більшість респондентів відмітили покращення якості роботи суду в порівнянні з минулими періодами.