flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Порядок проведення особистого прийому громадян

Затверджено наказом голови

 Новоукраїнського  районного суду

Кіровоградської ї області

від 16 грудня  2011 року № 35

ПОРЯДОК
організації та проведення особистого прийому громадян у Новоукраїнському  районному суді Кіровоградської  області

1. Загальні положення

1.1. Цей Порядок визначає основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян у Новоукраїнському районному суді Кіровоградської  області (далі - суд).

1.2. Основними завданнями посадових осіб, які здійснюють прийом громадян, є:

реалізація положень Закону України «Про звернення громадян» та інших законів, Указів Президента України, актів Кабінету Міністрів України з питань реалізації громадянами конституційного права на звернення;

сприяння у вирішенні проблемних питань, з якими звертаються громадяни до суду, відповідно до чинного законодавства та в межах компетенції.

1.3.  Посадові особи суду, які здійснюють особистий прийом громадян, у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України «Про звернення громадян», «Про державну службу», «Про судоустрій України», Указом Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,  іншими нормативно-правовими актами та цим Порядком.

 

2. Організація особистого прийому громадян

2.1. Прийом громадян головою суду, керівником апарату суду проводиться у приміщенні суду, згідно з графіком, що затверджується головою суду. Графік особистого прийому керівництвом суду доводиться до відома громадян.

2.2. Прийом Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», проводиться першочергово.

Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

2.3. Прийом громадян проводиться відповідальними працівниками в приміщенні суду за адресою  м.Новоукраїнка, вул.Леніна,34.

 2.4. Не допускається з'ясування відомостей про особу громадянина, що не стосуються його звернення.

2.5. Інформація про порядок, графік особистого прийому громадян у суді розміщується на веб-сайті суду та на дошці оголошень суду.

2.6. Відповідальний працівник під час особистого прийому громадян розглядає питання по суті, надає відповідно до чинного законодавства обґрунтоване роз'яснення та вживає заходів щодо усунення порушень, в межах компетенції, а у разі необхідності, для детального інформування громадянина, запрошує на прийом посадових осіб суду.

2.7. Якщо розв'язання питання, з яким звернувся громадянин, не входить до компетенції суду, посадова особа роз’яснює, до якого органу державної влади або органу місцевого самоврядування, підприємства, організації чи установи доцільно звернутися, по можливості, сприяє в цьому (повідомляє адресу, номер телефону тощо).

2.8. Повторний прийом з питань, що вже розглядалися в суді, проводиться в тому випадку, якщо порушене питання не було вирішене по суті.

У разі повторного звернення вивчаються архівні матеріали з порушеного питання, з’ясовуються причини, що його викликали. Надаються можливі роз’яснення та необхідна допомога, в межах компетенції.

2.9. У разі, коли порушене питання вирішити безпосередньо під час особистого прийому неможливо через його складність і необхідність додаткового вивчення, громадянинові може бути запропоновано викласти його у формі письмового звернення.

Подане громадянином під час особистого прийому письмове звернення розглядається в порядку, встановленому Законом України «Про звернення громадян», і реєструється згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348.

2.10. Термін розгляду пропозицій, заяв та скарг обчислюється з дня, наступного за днем, з якого починається строк (таким днем є день їх надходження та реєстрації в суді), по день направлення заявнику відповіді на його звернення. Якщо останній день терміну розгляду звернення припадає на неробочий день, то за останній день терміну вважається перший після нього робочий день.

Звернення розглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяця від дня їх надходження, враховуючи вихідні, святкові та неробочі дні, а ті, що не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то голова суду або його заступник установлюють термін, потрібний для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.

2.11. Посадова особа зобов'язана забезпечити прийом усіх громадян з урахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку суду та визначеного графіком часу.

2.12. За відсутності посадової особи прийом здійснюють посадові особи, які призначені виконувати їх обов’язки.

2.13. У прийомі громадян можуть брати участь їх представники, повноваження яких оформлені в установленому чинним законодавством порядку.

2.14. Громадяни, визнані судом недієздатними, на прийом без участі їх законних представників не допускаються.

2.15. У разі необхідності посадова особа вправі вимагати документ, що засвідчує особу заявника, або підтвердження повноваження на представництво інтересів іншої особи.

 

3. Відповідальність за порушення законодавства про звернення громадян

3.1. Посадові особи суду несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України, за недотримання вимог Закону України «Про звернення громадян».

3.2. Подання громадянином звернення, що містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та їхніх посадових осіб, керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших протиправних дій, тягнуть за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством України.

 

4. Узагальнення, аналіз письмових і усних звернень громадян та забезпечення контролю за їх розглядом

4.1. Особа, відповідальна за оформлення розглянутих звернень громадян здійснює постійний контроль, систематичний аналіз та узагальнення звернень громадян на особистому прийомі, кожні півроку складає відповідний статистичний звіт та аналіз, який направляє до територіального управління державної судової адміністрації в  Кіровоградській  області.