flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ НОВОУКРАЇНСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2021-2024 РІК

 

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

НОВОУКРАЇНСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ

КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НА 2021-2024 РІК

Зміст

  1. Вступ
  2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду
  3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення.
  4. Стан зв’язків з громадськістю суду.
  5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії.
  6. Цільові аудиторії суду.
  7. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями План комунікаційних заходів суду на 2019 рік (внутрішня і зовнішня комунікація).
  8. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності.           

 

  1.         Вступ

Стратегія комунікаційної діяльності Новоукраїнського районного суду  Кіровоградської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої  комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність  комунікативних засобів, методів, прийомів і технік   покликаних  надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з  суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.

Зміст і структура комунікаційної стратегії   визначається  цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах  Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації»,  Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері від Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області.

Відповідальні за  здійснення комунікаційної стратегії

Контроль і координація

комунікаційної діяльності суду:  Голова  Новоукраїнського районного суду   Кіровоградської області    А.А. РУСІНА                         

Відповідальні за виконання : Керівник апарату Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області В.В.Шевчук

                                                 

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду (наявний досвід і здобутки)

 Новоукраїнський районний суд Кіровоградської області має невеликий досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через ЗМІ. На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи. Діє автоматизована система документообігу суду «Д-3». У штаті апарату Новоукраїнського  районного суду Кіровоградської області функціонує прес-служба суду, яка взаємодії з засобами масової інформації в складі якого працює суддя-спікер та помічник голови суду на якого покладені обов'язки (прес–секретаря). Прес-служба суду взаємодії з засобами масової інформації, здійснює інформування суспільства про діяльність Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області шляхом оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті  Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області:   https://nu.kr.court.gov.ua  вебпорталу «Судова влада».

 Прес–секретар суду виконує функції забезпечення зв’язків Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області із громадянами та ЗМІ, що поступово набувають системного характеру. Щоденно здійснюється моніторинг висвітлення діяльності  Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області у засобах масової інформації. На офіційному веб-сайті оприлюднюється інформація про заходи, які проводить Новоукраїнський районний суд, а також ті, в яких беруть участь судді та працівники апарату. Прес-секретар опрацьовує запити та звернення представників засобів масової інформації, забезпечує підготовку і поширення матеріалів про діяльність Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області у ЗМІ, готує і розміщує на сайті спростування інформації, яка не відповідає дійсності, та роз’яснення стосовно діяльності суду у зв’язку з публікаціями про його роботу. У приміщенні суду  розміщено інформаційні стенди. На вказаних стендах знаходиться інформація про судову систему України, розклад роботи Новоукраїнського районного суду Кіровограської області. На них висвітлена інформація про компетенцію  Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області, зразки документів, платіжні реквізити, графік особистого прийому громадян керівництвом суду, графік роботи правила оформлення звернень, тощо. Таким чином, Новоукраїнський районний суд Кіровоградської області прагне до відкритості та прозорості у своїй роботі, веде планову та системну комунікаційну діяльність у таких напрямках:

- внутрішній: робота із професійними суддями, суддями у відставці та працівниками апарату Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області щодо вдосконалення їх комунікаційних навиків, облаштування приміщення  Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області;

- зовнішній: інформування суспільства про роботу Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю та засобами масової інформації, залучення студентів та молодих фахівців до проходження практики у Новоукраїнському районному суді Кіровоградської області. Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів опитування громадян, яке було проведено серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області та шляхів вирішення проблем, що виникають при відвідуванні суду.

  1. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення.

Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя у задовільному стані. З часу створення суду і до цього часу ведеться активна робота забезпечення суддів і працівників апарату належними умовами праці та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя, а також забезпечення громадян, людей з обмеженими фізичними можливостями і відвідувачів вільним, безперешкодним доступом до суду. У даному напрямку зроблено наступне:  судді та працівники апарату суду забезпеченні належними приміщеннями; організовано необхідну кількість залів судових засідань, в тому числі з можливістю проведення відеоконференцзв’язку; організовані місця для відвідувачів суду, шляхом організації куточків підготовки (письмові столи, лавочки) з розміщеною інформацією на стендах, де також можна розміщуватись при підготовці до подання матеріалів до суду та для очікування судових засідань; встановлено  кнопку виклику працівника апарату суду, для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Пресконференції, зустрічі з представниками ЗМІ, які проводяться у робочих кабінетах, та не сприяють формуванню позитивного іміджу суду, його обізнаності, створюють проблеми у спілкуванні з журналістами. Не сприяє налагодженню постійного діалогу суду з громадськістю і низький рівень загальної правової культури населення. Тому при визначенні стану здійснення правосуддя необхідно враховувати не тільки статистичні дані щодо навантаження та обсягу роботи суддів та працівників суду, а й реальні потреби громадян, які звертаються до суду і хочуть реалізувати своє право на судовий захист ефективно й у визначені законом строки. Це є однією з причин невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду, масових одноразових звернень до суду, що створюють дискомфортні умови перебування у приміщенні як самих громадян, так і працівників суду. Як наслідок – формується негативне ставлення до суду загалом.

Сьогодні перед судом стоїть важливе завдання, яке полягає в безперешкодному доступі до правосуддя маломобільних груп населення, тобто людей, які відчувають труднощі при самостійному пересуванні, отриманні послуг, необхідної інформації або при орієнтуванні в просторі. Зокрема, це люди з особливими потребами, батьки з дитячими візочками, люди похилого віку та інші. Для реалізації їхнього права на доступ до правосуддя обладнано пандусом, є парковка для інвалідів, є кнопка виклику чергового працівника суду, на першому поверсі суду знаходяться  зал судових засідань та функціонує канцелярія суду вхідної кореспонденції, де можна отримати необхідні роз’яснення та подати документи для реєстрації.

У штаті суду відсутня окрема посада прес-секретаря, а тому наказом керівника апарату суду виконання обов’язків прес-секретаря покладено на помічника голови  суду  Стеценко А.О.

 

  1. Стан зв’язків з громадськістю суду.

Новоукраїнський районний суд Кіровоградської області має епізодичну співпрацю з місцевими представниками ЗМІ, забезпечення якої входить до повноважень прес-секретаря. Важливою метою комунікаційної стратегії суду є налагодження співпраці з місцевими газетами. В перспективі передбачається ведення  спеціальної рубрики суду в одному із місцевих ЗМІ, де б висвітлювалися питання організації роботи суду, правової просвіти, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс, тощо.  Важливим напрямком роботи із громадськістю є організація спілкуваггя з молоддю .

  1. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

      Мета комунікаційної стратегії Новоукраїнського районного  суду Кіровоградської області –  формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області, як ланки системи і, загалом,  підвищення авторитету судової влади в суспільстві.

 

Основні цілі комунікаційної стратегії:

 

  1. Цільові аудиторії суду (у відповідності зі специфікою регіону)

 

Відповідно до цілей та актуальних проблем  Новоукраїнського районного суду, Кіровоградської області  цільовими аудиторіями є:

Внутрішні:

Зовнішні:

На даний час, попри вирішення актуальних питань комунікацій,  для суду  пріоритетними цільовими групами є групи, що становлять зовнішню цільову аудиторію.

 

 

  1. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями (розписати)

 

Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково враховувати специфіку кожної окремої групи. Обираючи засоби комунікації із учасниками судового процесу, потрібно розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще було б обрати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу. Канали зв’язків із громадськістю:

 1) проведення опитування громадської думки, як в приміщенні Суду, так і он-лайн на офіційному веб-сайті ;

3) надання інформації через веб-сайт суду;

            4) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;

             5) надання інформації запитувачам;

6) проведення «Днів відкритих дверей», семінарських занять, координаційних нарад,  публічних зустрічей, тощо;

7) анкетування, дослідження громадської думки. Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою.

8) підписка на електронну розсилку новин Суду;

                    Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:

1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю суду;

 2) залучення студентів до заходів, що проводяться у суді;

             3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціалізацій у суді з охопленням діяльності усіх відділів Суду та відвідування у якості слухачів залів судових засідань під час здійснення судового розгляду справи. Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:

а) надання інформації через веб-сайт суду;

            б) обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо. Каналами комунікації з науковцями, адвокатами, юристами загалом можуть бути:

 1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю суду;

             3) спеціальні навчальні заходи, тематичні семінари;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              План

комунікаційних заходів  Новоукраїнського   районного суду на 2020 – 2023  рік

                            

 

 з\п

Назва заходу

Цільова аудиторія,

на яку направлений захід

Очікуваний результат

Орієнтовна дата проведення

Примітки

 

Внутрішня комунікація

1.

Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії,

вироблення спільних позицій з питань щодо професійної діяльності суду

Судді та працівники апарату суду

Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії та вироблення спільних позицій з питань діяльності суду

Постійно

 

 

 

 

 

2.

Організація  проведення навчання  з питань  спілкування  та взаємодії в колективі

Судді та працівники апарату суду

Формування навичок  ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії

квітень 2019 року

 

3.

Внутрішнє опитування суддів та працівників апарату суду

 

Судді та працівники апарату суду

Виявлення та усунення проблем та недоліків як в організації роботи суду, так і у стосунках з відвідувачами суду

 

Раз на рік

Керівник апарату

4.

Організація семінарів «Дотримання вимог антикорупційного законодавства»

 

Судді та працівники апарату суду

оцінка корупційних ризиків, та   запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням

 

 

Лютий 2019 року

суддя-спікер

5.

Проведення  навчання з пожежної безпеки в Суді  

 

Судді та працівники апарату суду

Підтримання постійного протипожежного режиму, забезпечення

контролю за дотриманням цих вимог

 

червень 2019 року

Судовий розпорядник

6.

Організація і проведення семінару «Дотримання  Правила внутрішнього трудового розпорядку»

 

 

Судді та працівники апарату суду

Дотримання вимог трудового законодавства України,

забезпечення суворого дотримання трудової і виконавської дисципліни

 

Т   лютий 2019 року

Заступник керівника апарату суду

 

Організація семінару  Зміни до законодавства

 

Працівники апарату суду

Покращення якості виконання функційних обов’язків працівниками суду

 

На постійній основі

Особи, визначені керівником апарату суду

 

Зовнішня комунікація

5.

Створення/оновлення  інформації всіх розділів інтернет -сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України»

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, по відношенню до яких здійснюється просвітницька робота, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі

Оперативне отримання  довідкової інформації про діяльність суду.

Постійно

 

6.

Підготовка роздаткових інформаційних та презентаційних матеріалів суду

Громадяни, представники ЗМІ, громадські і правозахисні організації, державні  установи

Формування позитивного іміджу суду

Протягом року

 

7.

Оформлення/ оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи,  представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі

Оперативне отримання  довідкової інформації про діяльність суду.

Вказати часові рамки

 

8.

Проведення інформаційно-просвітницької роботи суду серед 

(вказати цільові групи і теми)

Цільові групи

Підвищення обізнаності про діяльність судової системи, професійне орієнтування. Підвищення довіри до роботи суду

Вказати часові рамки

 

9.

Участь суддів у випусках місцевого радіо і телебачення (програми)

Цільові групи (у відповідністю зі спрямованістю програми)

Інформування про роботу суду. Підвищення авторитету суду,

підвищення рівня довіри громадян до роботи суду

Вказати часові рамки

 

10.

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду,   при необхідності, організація оперативного реагування на  них

Цільові аудиторії (за результатами моніторингу)

Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду.

Постійно

 

11.

Організація  виступів, інтерв’ю керівництва суду, суддів з актуальних питань

Громадяни регіону, у випадку конкретного питання – відповідні цільові групи

Презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та роботи суду

 

 

12.

Проведення «Дня відкритих дверей»

Учні

Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду

Дата

 

13.

Висвітлення у ЗМІ заходів, які проводяться в суді

Громадяни регіону, громадські організації, молодь, інші цільові аудиторії

Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, формування позитивного іміджу суду, підвищення довіри громадян до правосуддя

Постійно

 

 

Інші заходи

 

 

 

 

             

 

  1. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності    

Моніторинг  результатів комунікаційної діяльності :