flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

УЗАГАЛЬНЕННЯ СТАНУ РОБОТИ ІЗ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН У СУДІ ЗА І КВАРТАЛ 2013 РОКУ

Закон України «Про звернення громадян»  регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України  права вносити в органи державної влади, об»єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати їх посадових осіб, державних і Громадських органів. Закон забезпечує  громадян України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

Звернення громадян це - викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Пропозиція (зауваження) – звернення громадян  , де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умови життя, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.

Заява (клопотання) – звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм  власності , народних депутатів України, депутатів  місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання – письмове звернення з проханням  про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод.

Скарга – звернення з вимогою про поновлення прав і захист законих інтересів громадян, порушених діями(бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об»єднань громадян, посадових осіб.

Основними вимогами щодо звернення громадян є обов»язково має бути зазначено ім.»я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до   чинного законодавства.

Звернення може бути подано як окремою особою так і групою осіб.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження , а ті,  які не потребують додаткового вивчення , - невідкладно, але не пізніше п»ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушенні у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи чи організації встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляє особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питання, порушених у звернення, не може перевищувати сорока п»яти днів.

           

На протязі  І кварталу 2013 року  до Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області надійшла 15.01.2013 року письмова скарга від представника ПАТ КБ «Приват Банк»  про відмову у наданні усної інформації працівниками суду по цивільних справах за позовом ПАТ КБ «Приват Банк» до відповідачів про стягнення заборгованості по кредитним договорам, а саме  щодо їх руху. По даній скаргі суддею було надано письмову відповідь в передбачені законодавством строки.